مقالات

آموزش اندازه گیری پرده

آموزش اندازه گیری پرده

آموزش اندازه گیری دقیق پرده

برای اندازه گیری دقیق پنجره چند نکته زیر رعایت شود:

  1. در ابتدا با یک متر فلزی عرض پنجره را اندازه گیری کنید. (توجه داشته باشید که 15 سانتی متر بیشتر از قاب پنجره را اندازه بزنید.)
  2. برای پرده های سقفی فاصله دقیق از سقف تا زمین را به ما اعلام کنید. اندازه لازم برای کم شدن ارتفاع توسط ما انجام می‌شود.
  3. ممکن است به علت کج بودن پنجره اندازه دو طرف دقیق نباشد. در نتیجه هردو طرف پنجره را اندازه گیری نمایید.
  4. برای نصب پرده های دکوری حدود 70 الی 80 سانت اندازه بیشتر از قاب پنجره باشد. تا قسمت دکور پرده روی دیوار قرار بگیرد.
مشتریان عزیز، تیم حرفه ای و با سابقه پرده مدنو تمامی مراحل اندازه گیری پنجره برای پرده را به صورت رایگان انجام می‌دهید. تنها کافیست با ما تماس بگیرید.

اندازه گیری پرده برای پنجره توکار

برای اندازه گیری پرده پنجره های توکار، قسمت داخلی قاب پنجره را اندازه گیری می‌کنیم. برای شروع عرض پنجره را از قسمت داخلی اندازه می‌گیریم و سپس 2 سانت از آن کم می‌کنیم. این کار به دلیل نصب راحت تر و استایل بهتر پرده در قاب پنجره پرده انجام می‌شود.

بعد از آن ارتفاع پنجره را از بالا تا به پایین اندازه گیری کرده و 3 سانت از اندازه آن کم می‌کنیم؛ چراکه با وجود میل پرده و سرب به کار برده شده در پرده باعث سنگین شدن آن و افزایش تقریبی ارتفاع پرده می‌شود.

روش اندازی گیری پرده روکار

در این روش نیز مانند روش قبلی ابتدا عرض پنجره را اندازه می‌زنیم و سپس 10 الی 15 سانت به اندازه خود اضافه می‌کنیم. در صورتی که قصد دارید یک پرده سراسری در کل دیوار بزنید؛ ارتفاع دیوار به دیوار را محاسبه کنید و طبق نکته ذکر شده در اول مطلب از ارتفاع پرده 2 الی 3 سانت کم نمایید تا پرده به روی زمین نیوفتد.

راهنمای اندازه گیری برای پرده ورتیکال و دکوری

برای اندازه گیری این مدل پرده از سقف تا کف زمین را اندازه گیری کرده و سپس 3 الی 4 سانت از اندازه آن کم نمایید تا به سطح زمین برخورد نکند. در صورت دلخواه برای نصب پرده های دکوری حدودا از 20 تا 80 سانت امکان اضافه کردن به عرض پرده وجود دارد؛ تا بخشی از دکور پرده روی دیوار قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − یک =